Helyi közélet

2024.05.08. 21:00

Az Euronics sikerének titkairól beszélt Szegeden a két magyar tulajdonos

Hogyan lehet sikeres egy családi vállalkozásban a generációváltás? Erről beszélt a SZTE GTK épületében szerdán hallgatóknak és vállalkozóknak az Euronics két tulajdonosa.

Timár Kriszta

Nyolc évig tartott a generációváltás, sikerességének titkairól beszélt az Euronics két tulajdonosa. Fotó: Török János

A SZTE GTK Családi vállalkozás living lab meghívására szerdán Szegeden tartott előadást hallgatóknak és vállalkozóknak Fazekas Zsolt és Fazekas Bálint. Talán kevesen tudják, de az Euronics Műszaki Áruház az ő veszprémi családi vállalkozásukhoz tartozik. Fazekas Zsolt volt az, aki saját műszaki kereskedelmi vállalatával 2001-ben csatlakozott a nemzetközi beszerzési társuláshoz. A 29 országban, több mint 11 ezer üzlettel jelen lévő szervezet égisze alatt azóta ők használják kizárólagosan a márkanevet.

A ma már 64 üzletet működtető birodalom az elmúlt években generációváltáson ment át: azt mostanra Zsolt fia, Bálint működteti társtulajdonosként. A 8 évig tartó folyamat azonban nem volt zökkenőmentes: elsősorban erről meséltek a gazdaságtudományi kar épületében. Zsolt felidézte: Angliában tanuló fia már tanulmányai idején is kapott jó állásajánlatokat, így neki is gyorsan kellett lépnie, hogy megkérje, vegye át a családi vállalkozást. Ennek oka pedig az volt, hogy közel a 60-hoz úgy érezte, az ő sebessége már nem elég, hogy a fejlődés útján tartsa a céget. 

Ha Bálinttal nem tudtam volna megegyezni, ma már más tulajdonolná a cégcsoportot 

– árulta el.

 Nem egy aranytrónusba ültem be, kihívás volt ez a feladat, amire azért mondtam igent, mert nem apukám alá kellett dolgoznom, hanem szabad kezet kaptam a döntéseimhez 

– idézte fel Bálint. Ettől azonban még nem ment minden zökkenőmentesen, a második évben már mediátor segítette apát és fiát, hogy a munka ne menjen a családi élet rovására. Azóta is ezt tartják legjobb döntésüknek, hiszen segítségével minden pozitív és negatív gondolatukat meg tudták osztani, és úgy tudták megoldani a két erős személyiség összecsapását, hogy abból a munkatársak nem érzékeltek semmit.

A szegedi beszélgetésen szó esett még arról is, miért nem jó, ha egy családi vállalkozásban pótolhatatlan kulcsemberek dolgoznak a legfontosabb pozíciókban és arról is, mi a különbség a két generáció között a főnöki szemléletben. Végül pedig azt is elárulták, csupán alázat, őszinteség és jobbra törekvés kellett ahhoz, hogy miközben fennállásuk óta 27 konkurenciájuk bukott el, ők még mindig sikeres üzletet visznek.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában